Контакти

ДО ДЕЯКИХ РОЗДІЛІВ САЙТУ ІНФОРМАЦІЯ

ТИМЧАСОВО

ОБМЕЖЕНА

E-mail: lvug@bis.net.ua

тел. +38(03257)2-32-39

Гаряча лінія

ПОВІДОМИТИ ПРО КОРУПЦІЮ

Телефон для звернення:

+38(03257)2-04-59

Календар
Квітень 2014
П В С Ч П С Н
« Бер   Тра »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
Авторизація
Архів

При піднятті цін і тарифів на житлово-комунальні послуги соціальний захист малозабезпечених сімей забезпечувати­меться через надання таким сім’ям:

КОМПЕНСАЦІЙ НА КОМУНАЛЬНІ ПОСЛУГИ

Кабінет Міністрів України затвердив порядок призначення населенню компен­сації на оплату комунальних послуг з газопос­тачання, теплопостачання та централізо­ваного постачання гарячої води. Ця поста­нова набирає чинності з 1 липня 2014 року.

 Дія цього порядку поширюється на сім’ї, якщо середньомісячний сукупний дохід сім’ї за попередні 6 місяців не перевищу­вав величини прожиткового мінімуму для сім’ї, що визначається як сума прожиткових мінімумів для кожного члена сім’ї відповідно до його належності до основних соціальних і демографічних груп населення.

Компенсація розраховується як різниця між розміром плати за комунальні послуги у межах норм споживання (з урахуванням пільг та субсидії) після підвищення цін і тарифів на комунальні послуги та розміром відповідного платежу, який сім’я сплачувала до зміни цін і тарифів на комунальні послуги. При цьому застосовуються норма володіння чи користування загальною площею житла та норми споживання кому­нальних послуг, а саме: 21 кв. м на одного зареєстрованого та 10,5 кв м на сім’ю, а для громадян, які проживають в однокімнат­ній квартирі, – на всю загальну площу житла.

Для призначення компенсації заявник звертається до управління праці та соціаль­ного захисту населення з відповідною заявою та пред’являє паспорт (в заяві зазначаються відомості про осіб, зареєстро­ваних на житловій площі). До заяви додаються: довідка про склад зареєстро­ваних у житловому приміщенні (будинку) осіб та довідки про доходи кожної особи, зареєстрованої у житловому приміщенні.

 В розрахунок сукупного доходу для призначення компенсації входять усі види грошових та натуральних доходів, які носять систематичний характер виплат і підлягають оподаткуванню. Це нарахована заробітна плата, усі види соціальних виплат, пенсії, стипендії, регресні та компенсаційні виплати, доходи від підприємницької діяльності, аліменти, доходи від земельного паю та ін.

У разі коли будь-хто з працездатних членів сім’ї надає інформацію про відсутність доходів за будь-який місяць протягом періоду, за який визначається сукупний дохід, до розрахунку приймається дохід такого члена сім’ї на рівні прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Розмір компенсації розраховується окремо для кожного виду комунальних послуг в опалювальний, неопалювальний періоди, а також у неповні місяці опалю­вального періоду пропорційно кількості днів опалювального періоду у зазначених місяцях. Компенсація щомісяця перерахо­вується підприємствам, що надають комунальні послуги, і зараховується на особові рахунки заявника.

 Компенсація розраховується з місяця звернення за її наданням до завершення опалювального періоду 2014-2015 років.

Якщо звернення за наданням компен­сації надійшло протягом трьох місяців з дня набрання чинності порядку за бажанням заявника компенсація може бути призначена з травня 2014 року.

ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ

Субсидії призначаються за наявності різниці між розміром плати за житлово-комунальні послуги у межах норм споживання з урахуванням пільг і обсягом визначеного Кабінетом Міністрів України обов’язкового відсотку платежу (10 або 15 відсотків середньомісячного (річного) сукупного доходу сім’ї). 10 відсотків сплачують сім’ї, у складі яких зареєстровані і проживають тільки непрацездатні грома­дяни (пенсіонери, інваліди), а також сім’ї, у складі яких є інваліди 1-2 груп, неповнолітні діти і середньомісячний сукупний дохід на одного зареєстрованого у житловому приміщенні громадянина не перевищує прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць (1218 грн.). Усі інші категорії сімей – сплачують 15 відсотків.

При зміні цін і тарифів субсидія призна­чається протягом трьох місяців з місяця зміни тарифів. Перерахунок розміру діючої субсидії проводиться без звернення гро­мадян. Збільшення вартості послуг компен­сується за рахунок збільшення субсидій.

Заборгованість з оплати за житлово-комунальні послуги не є перешкодою для отримання субсидії. Однак громадянин, який отримує субсидію, зобов’язаний щомісячно сплачувати обов’язкову частку платежу. У разі несплати надання субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг припиняється. Громадянин набуває право на її призначення на наступний період після подання документів, що підтверджують погашення заборгованості, яка виникла за період отримання субсидії.

Кожен громадянин сам може зробити попередній розрахунок, чи може він розраховувати на субсидію, чи ні. Розрахунок нескладний: береться дохід всіх членів сім’ї, зареєстрованих на даній житловій площі, за попередні шість місяців, ділиться на 6 – так обраховується середньомісячний дохід. Далі треба взяти відповідний відсоток цього доходу – 10% (для сімей, які складаються лише із непрацездатних) чи 15% (для всіх інших сімей) і порівняти з місячною платою за ЖКП в межах норм. Якщо плата за ЖКП є вищою за визначений відсоток (10% або 15%) сімейних доходів, то сім’я має право на субсидію.

Необхідною умовою для призначення субсидії є зайнятість усіх зареєстрованих у житловому приміщенні осіб, тобто зареєстровані працездатні громадяни повинні працювати або навчатись, чи перебувати на обліку в центрі зайнятості як такі, що шукають роботу.

Також право на субсидію мають грома­дяни: які доглядають за дітьми до досягнення ними трирічного віку; які доглядають за дітьми, що потребують догляду протягом часу, визначеного у ме­дичному висновку лікарсько-консульта­тивної комісії, але не більше, як до досягнення ними 6-річного віку; які мають трьох і більше дітей віком до 16 років і доглядають за ними; які доглядають за інвалідами І групи або дітьми-інвалідами віком до 18 років, інвалідами І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, а також за особами, які досягли 80-річного віку; фізичні особи, які надають соціальні послуги.

Житлова субсидія не призначається у таких випадках:

- якщо особа, яка звертається за її приз­наченням, не є власником або співвлас­ником житлового приміщення (будинку);

- у разі, якщо серед зареєстрованих на житловій площі є працездатні особи, які не працюють, не вчаться протягом трьох місяців, що передують місяцю звернення за призначенням субсидії, та не перебувають на обліку у службі зайнятості як такі, що шукають роботу;

- якщо власник або особа, що зареєстрована разом із ним, здає за договором у найм або в оренду житлове приміщення (будинок);

 - якщо у володінні зареєстрованих на житловій площі або членів їхніх сімей є додаткове житлове приміщення і загальна площа приміщень перевищує норми воло­діння житлом або більше одного транспорт­ного засобу. При цьому не враховуються транс­портні засоби вітчиз­няного виробництва, які перебувають в експлуатації понад 10 років з дати випуску, та інші транспортні засоби, що перебу­вають в експлуатації більше 15 років із дати випуску;

- якщо житлове приміщення придбане не більше року тому або будь-хто із зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги, протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії здійснив значну покупку або оплатив послуги на суму, яка на час звернення перевищує 10-кратну величину прожит­кового мінімуму для зазначених осіб.

У зазначених випадках, виходячи з кон­кретних обставин, що склалися, на підставі рішень міських комісій, органи праці та соці­ального захисту населення можуть призна­чати субсидії, як виняток. Рішення про приз­на­чення (непризначення) субсидії в таких ви­падках приймається на підставі акта обсте­ження матеріально-побутових умов сім’ї.

Який порядок призначення субсидії, якщо в житловому приміщенні зареєстровані члени сім’ї, які фактично не проживають (один із зареєстрованих перебуває чи навчається за кордоном)?

Субсидія розраховується, виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги, та їх доходів.

Є два підходи до вирішення такої проблеми:

- якщо у житловому приміщенні зареєстровані громадяни, які фактично не проживають, при призначенні субсидії вони не будуть враховані, якщо на них за даними підприємств, які надають послуги, не нараховуватиметься плата за житлово-комунальні послуги. Питання нарахування плати за житлово-комунальні послуги громадяни вирішують з підприємствами, які надають ці послуги;

- у разі, якщо обсяги використання води, газу, електроенергії вимірюються прила­дами обліку, субсидія розраховується, ви­ходячи з кількості осіб, які фактично прожи­вають, за наявності документів, що підтверд­жують тимчасову відсутність зареєстрованих осіб.

Призначення субсидії здійснюється за спрощеним механізмом: громадяни подають до управління соціального захисту населення (м. Червоноград, вул. Сокальська, 1, 4-ий поверх) або надсилають поштою заяву та декларацію про доходи і майновий стан осіб, довідки про доходи кожної особи, зареєстрованої у житловому приміщенні. В управлінні соціального захисту населення можна не лише заповнити відповідні доку­менти, а й отримати необхідну консультацію та роз’яснення. При виникненні будь-яких питань щодо надання житлових субсидій детальну інформацію можна отримати за телефоном “гарячої лінії” 2-50-15.

Громадяни з АР Крим, які перебувають на тимчасовому проживанні в м.м. Червоноград, Соснівка, смт. Гірник для отримання різних видів державних соціальних допомог сім’ям з дітьми, дітям-інвалідам, інвалідам з дитинства та інших можуть також звернутися до управління праці та соціального захисту населення особисто чи за телефоном гарячої лінії.

Також з питань соціальної підтримки громадяни з АР Крим можуть звернутися за телефоном гарячої лінії 0800507309.

Ірина ШМИРКО,

начальник управління праці

та соціального захисту населення.

За матеріалами газети «Новини Прибужжя»