Контакти

ДО ДЕЯКИХ РОЗДІЛІВ САЙТУ ІНФОРМАЦІЯ

ТИМЧАСОВО

ОБМЕЖЕНА

E-mail: lvug@bis.net.ua

тел. +38(03257)2-32-39

Гаряча лінія

ПОВІДОМИТИ ПРО КОРУПЦІЮ

Телефон для звернення:

+38(03257)2-04-59

Календар
Квітень 2015
П В С Ч П С Н
« Бер   Тра »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  
Авторизація
Архів

Делегати III З’їзду шахтарів України відмічають, що в умовах стрімкого зростання цін і тарифів, замороження розмірів зарплат і пенсій, введення податків на пенсію, а також збільшення заборгованості із заробітної плати катастрофічно поглиблюється падіння рівня життя шахтарських сімей.

Скасування Урядом України раніше діючих соціальних гарантій працівників та пенсіонерів вугільної галузі, які передбачені Гірничим законом України та Законом України «Про підвищення престижності шахтарської праці», є останнім поштовхом у прірву бідності мешканців усіх шахтарських регіонів.

Так, статтями 43 та 48 Гірничого закону України були передбачені права та соціальні гарантії працівникам, пенсіонерам, інвалідам праці та сім’ям працівників, які загинули на виробництві, як для економічно активних підприємств, так і для гірничих підприємств, що ліквідуються або консервуються, а також після їх ліквідації або консервації.

Найважливішою та найвагомішою для бюджету шахтарських родин соціальною гарантією було право на безоплатне отримання вугілля на побутові потреби, а для тих, хто проживають у будинках з центральним опаленням, – право на одержання компенсації за оплату електроенергії, газу та центрального опалення житла.

Запропонованими Урядом України та прийнятими Верховною Радою України змінами до статей 43 та 48 Гірничого закону України компенсацію за оплату електроенергії, газу та центрального опалення житла замінено на субсидію на оплату житлово-комунальних послуг. Розмір та порядок надання субсидії, затверджений Урядом, значно відрізняється від раніше діючого порядку надання компенсації. Більш того, при цьому значно звужено коло осіб, які мали право на таку соціальну гарантію, а також зменшено її обсяг, тому що розмір субсидії згідно з порядком її розрахунку поставлено в залежність від рівня доходів її одержувача, на відміну від компенсації, яка незалежно від доходів надавалася на кожне домогосподарство, і мала цільове призначення – компенсацію відповідних витрат, а не надання грошової допомоги.

За даними Міністерства соціальної політики України у 2014 році надано пільг на придбання побутового палива відповідно до статті 48 Гірничого закону України 10.2 тис. осіб з ліквідованих підприємств, а відповідно до статей 43 та 48 Закону 36.8 тис. осіб, які мають право на одержання вугілля, але проживають у будинках з центральним опаленням, отримали компенсації за оплату електроенергії, газу та центрального опалення житла. Втім, 47 тис. осіб, які у 2014 році реалізували своє право на вказану соціальну гарантію, вже в поточному році будуть позбавлені її зовсім або значно обмежені в обсягах.

Крім того, скасування права на забезпечення вугіллям на побутові потреби цілого кола осіб після ліквідації або консервації підприємства (пенсіонери, інваліди, вдови загиблих), та заміна його субсидією, за яку самостійно цим людям прийдеться десь купувати вугілля для опалення свого житла, призведе до різкого подорожчання побутового вугілля на роздрібному ринку, що зовсім унеможливить його придбання цими вразливими категоріями населення шахтарських регіонів.

За теперішніх умов, коли передбачено масове закриття шахт в Україні, за відсутності реальних державних програм створення нових робочих місць для працівників, які будуть вивільнені при закритті шахт, погіршення соціального захисту громадян шахтарських регіонів веде до скасування їх загальнолюдських прав на існування та життєзабезпечення.

Таким чином, внесеними змінами до законодавства зруйновано раніше діючу систему гарантованого соціального захисту працівників та інших осіб після ліквідації або консервації гірничих підприємств. Такі дії Уряду не відповідають пунктам 6.3 та 6.4.2 Коаліційної угоди, якою передбачено реалізацію створення соціальної підтримки працівників підприємств вугільної галузі та населення територій, на яких розміщуються вугледобувні та вуглепереробні підприємства, що перебувають у стадії ліквідації (консервації), а також щорічне збільшення обсягів державної підтримки на реструктуризацію вугільної галузі та соціальну підтримку працівників, які вивільняються в межах, встановлених угодою.

Крім того, за ініціативою Уряду України у поточному році іншими змінами до законодавства були скасовані або зменшені соціальні гарантії, які передбачені Законом України «Про підвищення шахтарської праці»:

- на виплату гарантованої стипендії в розмірі на рівні прожиткового мінімуму на час здобуття освіти в державних та комунальних навчальних закладах України шахтарям та їх дітям за наявності відповідних умов;

- на рівень страхових виплат постраждалим та соціальну підтримку сім’ям шахтарів, смерть яких настала внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання;

- на фінансування з фонду соціального страхування виділення санаторно-курортних путівок для оздоровлення працівників;

- на пільгове оподаткування доходів та одержання у повному обсязі визначеного законодавством мінімального розміру пенсії шахтарів, які повний робочий день зайняті на підземних роботах тощо;

Делегати ІІІ З’їзду шахтарів України наполегливо вимагають від керівництва держави в особі Президента України П.О. Порошенка, Прем’єр – міністра України А.П. Яценюка та Голови Верховної Ради України Гройсмана В. Б. :

- поновити раніше діючі соціальні гарантії, передбачені статтями 43 та 48 Гірничого закону України та Законом України «Про підвищення шахтарської праці»;

- припинити подальший наступ на соціально-економічні права громадян, спрямований на стрімке погіршення життєвого рівня працюючих, пенсіонерів, інвалідів, молоді, всупереч узятим Україною зобов’язанням та положенням міжнародного законодавства щодо соціального захисту.