На шахті “Великомостівська” (директор Андрій КУЦ) цьогоріч планується здати в експлуатацію дві потужні лави по пласту n8 “Межирічанський”, а прохідники готують нові очисні забої по пласту n7н “Сокальський” на наступні роки.
Підготовлена гірничими роботами у жовтні 2016 року лава №416 із запасами твердого палива 128 тис. тонн, потужністю пласта 1,6 м та початковою довжиною 184 м. Планується, що добове навантаження на цей забій сягатиме понад 900 тонн, тому швидке введення його в експлуатацію дозволить покращити економічний стан підприємства. Технічний директор ДП “Львів-вугілля” Олег Акімов та головний маркшейдер Віра Саган перевіряли готовність виробки до монтажу. Складено детальний перелік робіт, що потрібно провести, зокрема, підривку в окремих місцях дільничних штреків для забезпечення зазорів, перекріплення на основному горизонті ста метрів виробки для облаштування навантажувального пункту. Програма розвитку гірничих робіт на 2017 рік передбачала введення лави в червні, проте згідно з оперативним графіком введення лави, за умови часткового оновлення обладнання, вбачається можливим розпочати видобуток в кінці квітня 2017 року.
Щоб забезпечити стабільну роботу лави №416, потрібен надійний транспортний ланцюжок, адже дальність маршруту доставки гірничої маси від місця завантаження до ствола понад 1600 м. Спеціалісти підприємства розробили інвестпроект на суму 26,915 млн грн, в якому передбачено 16,7 млн грн для закупівлі лавного конвеєра СП-250.11.02 (довжиною 188 м), двох акумуляторних батарей ТНЖ-350 до електровозів АМ-8Д та капремонту 100 секцій 2М-87УМН. Крім того, у новий забій буде перемонтовано обладнання з попередньо відпрацьованих лав.
- Батареї електровозів експлуатуються вже тривалий термін, наявне очисне обладнання неодноразово перемонтовується з лави в лаву без проведення капітального ремонту в повному обсязі в зв’язку з відсутністю коштів, – розповідає головний технолог шахти Сергій Касьянов. – Варто зазначити, що наступною повинна запрацювати лава №417 (запаси 215 тис. тонн, потужність пласта 1,57 м, довжина 180-90м, планове добове навантаження понад 900 тонн), транспортування вугілля з якої вестиметься по тим самим штрекам, без додаткових витрат на конвеєрну лінію.
ДПР №1 під керівництвом Миколи Лінинського, бригадир Теодор Венгель, готує лави №№109 та 117, але зараз у зв’язку із виробничою необхідністю гірники працюють у забої першого північного вентиляційного штреку. У середині лютого колектив ДПР №2 (начальник Володимир Приходько, бригадир Віктор Васьків) завершили ведення 114 бортового й оконтурюючого штреків, а після ремонту комбайну 1ГПКС-01 прокладатимуть 114 конвеєрний штрек протяжністю 730 метрів.
Марія ЛУЦЕНКО
На фото: (зліва направо) електрослюсар Назар Гавалко та учень машиніста ГВМ Михайло Стефанюк ремонтують живильник комбайну 1-ГПКС-01.
За матеріалами газети «Гірник»