7 вересня на засіданні ХХІІ сесії Червоноградської міської ради сьомого скликання народні обранці прийняли звернення щодо катастрофічної ситуації у державному підприємстві «Львіввугілля» в зв’язку з кадровим забезпеченням виробничих процесів.
Президенту України
Порошенко П.О.
Прем’єр-мiнiстру України
Гройсману В.Б.
Головi Верховнiй Радi України
Парубiю А.В.
Головам фракцiй,
груп та комiтетiв Верховної Ради України
Мiнiстру енергетики
та вугiльної промисловостi України
Насалику I.С
Головi Львiвської
обласної державної адмiнiстрацiї
Синютцi О.М.
Головi профспiлки працiвникiв вугiльної
промисловостi України
Турманову В.I.
Головi НПГУ м. Київ
Волинцю М.Я.
Звернення
Червоноградської міської ради щодо катастрофічної ситуації
у Державному підприємстві «Львіввугілля» в зв’язку
з кадровим забезпеченням виробничих процесів
Протягом 2017 року з підприємств державного підприємства «Львіввугілля» розрахувалося майже 1000 висококваліфікованих працівників.
Проблема кадрового забезпечення виробничих процесів працівниками основних професій (ГОЗ, прохідник) набуває катастрофічного характеру.
Якщо така тенденція буде продовжуватись і надалі, то вже на початку наступного року буде неможливо виконувати заплановані показники по вуглевидобутку.
Основна причина такої плинності кадрів – низький рівень заробітної плати шахтарів.
В умовах, коли рівень інфляційних процесів в країні, починаючи з 2014 року, сягнув 80%, а також шаленого росту рівня споживчих цін та плати за комунальні послуги, середня заробітна плата по ДП «Львіввугілля» за останні 3 роки зросла всього на 16%, пояснювати шахтарям про те, що Закон України «Про престижність шахтарської праці» є діючим, практично не можливо.
Єдиний дієвий спосіб зупинити цей негативний процес – це суттєве підняття рівня заробітної плати.
Профспілками було прийняте рішення про вжиття заходів щодо зростання заробітної плати шахтарям у 2017 році на 40 %. На превеликий жаль, дане рішення не виконується.
Ми усвідомлюємо, що підняття рівня заробітної плати буде потребувати додаткового фінансового ресурсу, в тому числі і за рахунок державного бюджету, але іншого способу вберегти вугільну галузь Галичини від руйнівних процесів немає. Ми вважаємо, що намагання економічно збалансувати галузь за рахунок зарплати шахтарям є категорично неприпустимим.
Оскільки передбачений обсяг видатків на цей рік за бюджетною програмою «Державна підтримка вугледобувних підприємств на часткове покриття витрат із собівартості готової товарної вугільної продукції» у сумі 1 млрд. 429 млн. грн. вже використано, необхідно внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» щодо збільшення видатків за даною програмою на 888 млн. гривень (без підняття заробітної плати шахтарям на 40%). І тільки шляхом виділення цих коштів – можливо буде вийти на рівень забезпечення виплати заробітної плати працівникам вугільної промисловості до кінця поточного року.
На 2018 рік перспектива вирішення даного питання ще більш складніша. Відповідно до граничних обсягів, доведених Мінфіном України щодо підготовки бюджетних запитів до проекту державного бюджету на 2018 рік та проекту прогнозу на 2018-2020 роки, фінансування вугільної галузі передбачено лише по двох бюджетних програмах, а саме: «Реструктуризація вугільної та торфодобувної промисловості» – 765 млн. грн. та «Гірничорятувальні заходи на вугледобувних підприємствах» – по 290 млн. гривень.
На 2018-2020 роки не передбачається взагалі видатків бюджету за наступними бюджетними програмами, які до речі фінансуються у 2017 році, це: «Державна підтримка вугледобувних підприємств на часткове покриття витрат із собівартості готової товарної вугільної продукції», «Державна підтримка будівництва шахти № 10 «Нововолинська» та «Заходи з охорони праці та підвищення техніки безпеки на вугледобувних підприємствах».
Такі обсяги бюджетного фінансування є згубними для вугільної галузі та в найкоротший термін призведуть до фінансового краху більшості шахт і значних соціальних потрясінь з непередбачуваними наслідками в шахтарських регіонах.
В даній ситуації реформування вугільної галузі неможливе без належного фінансування капітальних вкладень для стабілізації роботи підприємств і забезпечення технологічно безпечної їх діяльності та насамперед – без повного погашення заборгованості із заробітної плати працівникам і подальшої її сталої виплати у повному обсязі.
Тому, з метою створення сприятливих умов для подальшого реформування державного сектору вугільної промисловості шляхом його оптимізації та реструктуризації необхідно згідно розрахунків Міненерговугілля України передбачити на 2018 рік наступні обсяги фінансування за наступними бюджетними програмами:
- «Реструктуризація вугільної та торфодобувної промисловості» – 840 млн. грн.;
- «Гірничорятувальні заходи на вугледобувних підприємствах» – 360 млн.грн.;
- «Державна підтримка вугледобувних підприємств на часткове покриття витрат із собівартості готової товарної вугільної продукції» – 3 млрд. грн.;
- «Заходи з охорони праці та підвищення техніки безпеки на вугледобувних підприємствах» – 200 млн.грн.;
- «Державна підтримка будівництва вугле- та торфодобувних підприємств, технічне переоснащення зазначених підприємств» – 2 млрд. 600 млн. грн.
Зважаючи на вищевикладене, для стабiльної роботи вугiльних пiдприємств ДП “Львiввугiлля” та недопущення некерованих акцiй протесту, звертаємося до Вас з проханням посприяти:
1. Терміново вирішити питання з вжиття заходів щодо зростання заробітної плати шахтарям у 2017 році на 40 %.
2. При перегляді Закону України “Про державний бюджет на 2017 рiк”, передбачити кошти за бюджетною програмою «Державна пiдтримка вуглевидобувних пiдприємств на часткове покриття витрат iз собiвартостi готової товарної вугiльної продукцiї» у сумі 1 млрд. 243 млн. 200 тис. грн.
3. При розгляді Проекту Закону України «Про державний Бюджет на 2018 рік» передбачити кошти на обсяги фiнансування за бюджетною програмою «Державна пiдтримка вуглевидобувних пiдприємств на часткове покриття витрат iз собiвартостi готової товарної вугiльної продукцiї» у сумі 3 млрд. грн.
4.Видiленню коштів для погашення Державним пiдприємством «Львiввугiлля» боргiв перед комунальними пiдприємствами мiста Червоноград.
Прийняте на двадцять другій сесії
Червоноградської міської ради сьомого скликання
07 вересня 2017р.