Контакти

ДО ДЕЯКИХ РОЗДІЛІВ САЙТУ ІНФОРМАЦІЯ

ТИМЧАСОВО

ОБМЕЖЕНА

E-mail: lvug@bis.net.ua

тел. +38 050 3150615

+38 093 4954095

Календар
Березень 2012
П В С Ч П С Н
« Лют   Кві »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
Архів


необхідна на регіональному рівні і шахтарям,

і збагачувальникам Червонограда.

У цьому переконані обидві сторо­ни. Хоча з тих пір, як центральна збага­чувальна фабрика вийшла зі скла­ду ДП “Львіввугілля”, у стосунках під­приєм­ств з’явилися проблеми. Про це роз­мова з начальником Управління тех­нічного контролю якості вугілля та стан­­дартів ДП “Львіввугілля”  Іриною НАЛИВАЙКО.

 - Ірино Сергіївно, наші шахтарі, об­разно кажучи, в черговий раз потрапи­ли у “збагачувальний колапс”.

- За результатами відкритих торгів було укладено договір між ДП “Львів­вугіл­ля” та ПАТ “Львівська вугільна компанія”, згідно якого збагачувальники в 2012 році зобов’язалися прийняти та переробити 1 млн. 714 тисяч тонн рядового вугілля. Та, на жаль, сильні морози, до яких  не була гот­ова фабрика, внесли суттєві корективи в її роботу. Наші партнери призупинили при­й­мання та переробку рядового вугілля. Відтак на складах шахт станом на 15 люто­го уже накопичилося більше 100 ти­сяч тонн твердого палива та повністю за­ван­та­жений власний вагонний парк, а це 165 залізних вагонів, в яких ще 11 тисяч тонн вугілля. Від цього серйозно потерпає фі­­нан­сово-економічне становище держ­під­приємства, яке не в змозі виконувати держзамовлення, створює соціальну нап­ру­гу у багатотисячних шахтарських колек­тивах.

- Погодьтеся, що проблема у сто­сун­­ках із Львівською вугільною компа­нією виникла не сьогодні…

- У грудні фахівці ДП “Укрвуглеякість” вивчили стан взаєморозрахунків між ДП “Львіввугілля” і ПАТ “Львівська вугільна компанія” і констатували, що на складах фаб­рики накопичилося 30,6 тисяч тонн кон­центрату на суму 26,6 мільйона гриве­нь, що є власністю держпідприємства. В той же час ПАТ здійснило нам нарахуван­ня за послуги, а ось товар залишився лежа­ти, як кажуть, мертвим вантажем. Хоча вчасна реалізація даної вугільної про­­дук­ції дала б змогу направити отри­мані кошти як на першочергові потреби ДП “Львіввугілля”, так і ПАТ “Львівська вугільна компанія”.А тим часом вугілля на електростанції Західної України посту­пає з Донбасу.

- Ви озвучили цифру – понад 100 тисяч тонн рядового вугілля, що нако­пи­чилося на шахтах для подальшого збагачення.

- Наголошу, що це станом на 15 люто­го. З кожним днем кількість його зростає, а, коли фабрика запрацює, вугілля перед відправкою буде потрібно розпушувати та проводити ще ряд робіт, а це -  значні фінансові витрати.

- Свого часу наше вугілля для зба­га­чення возили на Донбас.

- Це фінансово накладно. Адже великі затрати йшли на транспортування. Хоча там за свої послуги беруть менше коштів, а у нас збагачення однієї тонни рядового вугілля обходиться у 45 гривень. В той же час нам співпрацювати з ПАТ “Львівсь­кою вугільною компанією” фінансово вигід­ніше. По-перше, ми маємо у своєму складі вантажно-транспортне управління, яке доставляє на фабрику вугілля на збага­чення. По-друге, кошти залишаються в регіоні. По-третє, працюватиме фабри­ка, люди матимуть робочі місця. Питання стоїть лише в її модернізації, адже облад­нання застаріле, зношене, дуже енерго­зат­ратне і не може працювати у сильні морози. А вугілля ж електростанціям най­бі­льше потрібне саме взимку!

- Ірино Сергіївно, не було б і сьо­год­нішніх непорозумінь, якби шахти і фабрика тягнули одного воза, тобто бу­ли б  у  складі  однієї виробничої  струк­тури.

- Ми працювали ефективно упродовж двох десятиліть. І лише згубне для палив­но-енергетичного комплексу Львівщини відокремлення пріоритетного технологіч­ного комплексу призвело до сьогоднішніх ускладнень.

- Який же тоді вихід?

- Питання врегулювання виробничого конфлікту між шахтами і збагачувальною фабрикою неодноразово розглядалось на різних рівнях, стоїть на контролі в обл­держ­адміністрації, Міненерговугілля. Од­нак проблема залишається відкритою. Наразі треба шукати шляхи дотику, шляхи співпраці. А якщо дивитися на перспек­тиву, то за дорученням першого заступни­ка Міністра енергетики та вугільної проми­с­ловості України робоча група вивчила си­туа­цію і дійшла висновку, що на базі шах­ти “Візейська” є доцільним збудувати групо­ву збагачувальну фабрику. До речі, уже здійснено техніко-економічне обґрун­тування її будівництва. Проблема лише з коштами для реалізації цього проекту.

 Володимир ЗІНЧЕНКО